2010. április 28., szerda

Hopkinson a helyzet változatlan // Homewood sweet Homewood

Négy nap csúszással ugyan, de végül csak elindultam. Amióta kicsit többet jártam a világban, Ferihegy "gigantikus" méretei mindig megmosolyogtatnak, de lassan kezdi magát kinőni, mivel újabb részt építenek be 2a és 2b közé. A repülőút eseménytelen volt, a vulkáni hamu miatt kicsit alacsonyabban repültünk, ez minden. Kifejezetten élveztem a hosszabb utat, mert így legalább aludni is jutott időm. Ezúttal gond nélkül beengedtek az országba, és a csomagomat sem hagyták el. JFK-n megint a vicces "Z osztályon" kellett beszállni a gépbe, ami gyakorlatilag egy folyosót imitáló sátrat jelent a kifutón. A New York-Baltimore menetrend szerint majd 2 óra, mivel eleve bele van kalkulálva egy komolyabb késés. 45 perc csúszással 20 perccel idő előtt érkeztünk meg, mivel a repülőút csak 37 perc. Legalább a naplemente szép volt. Kis kalandozás után megérkeztem Marcin-hoz, aki épp nyaral, ezért elfoglalhattam szobáját. Visszatértem hát még egyszer utószor a tanulmányaim alatt, hogy végső adatgyűjtést végezzek, és egy időre lezárjam amerikai kalandjaimat.
A terveknek megfelelően serény munkával kezdtem a hetet, rögtön csütörtökön előadást tartottam a LabMeeting-en az otthon folyó kutatásainkról. Legnagyobb elismerésként a főprofesszor hümmögött kettőt. A robottal most minden rendben, így szépen haladnak a mérések is. Valójában nagyon jó volt visszajönni, mindenki sorra megölelgetett, volt hozzám pár kedves szava, érdeklődött mi járatban, hogy mennek a dolgok. Gyakorlatilag még minden barátom itt van, de sokan egy éven belül végezni fognak.
A munka mellett Dr. Győri előírásainak megfelelően heti kettőt másztam eddig. Megvolt életem első 5.12b-je. Nagyon élvezem! Mi több, szombaton elmentem a helyi mászóklubban rendezett világkupára is, ami nagyon nagy élmény volt, tekintve, hogy tényleg a világ legjobb mászói vettek rajta részt. (Képeim, videóim itt tekinthetők meg, és készült belőlük egy másik blogon is post.) Ezen túlmenően a hétvégén Spring fair volt tűzijátékkal, bulival (amin nagyon nem vettem részt), viszont Petert és két gyerekét elkísértem hangversenyre: az Állatok Farsangját adták elő a baltimore-i szimfonikusok, bábjáték kíséretében.
********
Despite the ash in the air (therefore flying unusually low), we had a nice and easy flight to New York, and then a tiny jet ride to Baltimore. I'm back! The best things about it:
- Everyone was giving me a hug!
- The robot is running well (unlike in September)
- Climbing in the Gym is still awesome: sent my first 5.12b
- Watching the best pros (like Sharma) competing at Earth trek
- Working in the MockOR late night, while the undergrads go crazy partying outdoors for Spring Fair
- Presenting about my research at LabMeeting, earning some distinguishing "hmmm" from Dr. Taylor
Stay tooned for great adventures to come!

Nincsenek megjegyzések: