2011. június 17., péntek

Végre a sziklán // Finally, on the rock

Amióta először jártunk a Hohe Wand-on, azóta vágytam ott mászni. Végre sikerült ezt is összehozni, mert Katiék látogattak meg a hosszú hétvégére, és amellett, hogy kiváló társaság voltak, felszerelést is hoztak.
Csütörtök hajnalban apu hozott ki kocsival, mert épp a mellettünk lévő céghez jött kétnapos tárgyalásra. Szombaton kora délután kezdtük a túrát Dreistetten környékén, és némi helyi útbaigazítás után egy kiváló utat találtunk (C-s lehetett). A legjobb része egy vaslétra volt, amire kb. 20 méterrel a föld fölött kellett átmászni egy sziklapárkányról. A klettersteig végén inkább lejöttünk a hegyről, és egy másik, közeli csúcsra másztunk fel, igaz az csak egy rövid A-s szakasz volt, aztán találtunk még egy C-set. Végezetül még felszaladtunk a Skywalk-hoz is, azon a létrás úton, ahol Mariannékkal is voltunk már korábban, aztán bevállaltunk egy teljesen ismeretlen részt a Skywalk alatt, ahonnan Marci hamar visszafordult, és Kati is megküzdött vele, de mint kiderült egy E-s volt. (Ebben is volt egy jó kis szívdobogtatós kihajlás.) Kihasználtuk, hogy sokáig van világos, és csak  este nyolckor jöttünk le a hegyről, búcsút intve a hegyi kecskéknek és zergéknek.
Másnap a Hohe Wand másik végén kezdtünk, egy nagyon kellemes kirándulással, fel a Hubertus Hüttéhez, igaz sok kletter nem volt ezen a szakaszon. Utána következett a Hanselsteig, ami viszont nagyon szép, jó és izgalmas is volt. Volt létrás szakasz is, meg egy kis mászás, aztán a skywalk párjához, a másik épített kilátóhozbukkantunk ki, és egy könnyed A/B-n jöttünk le.
Harmadnapra (Pünkösd hétfő) maradt a sportmászás, Puchberg am Schneeberg-nél találtunk egy jó kis falat sok könnyű úttal (Kletterngarten Losenheim), ráadásul egy szép vízesés mellett volt. Meglehetősen sokan voltak, de roppantul élveztük a mászást, annak ellenére, hogy nekem szombat este n. radialis lesio-m lett valahonnan, és nem tudtam mozgatni fölfelé a bal csuklómat.  A maradék két napomat kinn már csak munkával töltöttem.
*********
Finally, I got to do some climbing and via ferrata on Hohe Wand, since Kati and Marci visited me, and brought along some gears. We did a great many routes from A-E, although could not find the BIG one that leads all the way to the top at Skywalk. Next time! Favorites were Wähtingersteig (C) and Hanselsteig (C). We had an awesome time at the Losenheim waterfall near Puchberg am Schneeberg, where they have lovely (and not too hard) sport routes.