Mielőtt eljöttem otthonról elhatároztam, hogy Baltimore-ban is folytatom otthon megkezdett biciklis életmódomat, mivel nem akarok kocsit venni. Ennek fényében a családomtól útravalónak egy mindentudó szerszámkészletet kaptam, ami máris alapvetőnek bizonyult. Az amerikaiak (a keleti parton legalább is) egyáltalán nincsenek hozzászokva a biciklisekhez. Ahogy Marcin fogalmazott, aki biciklire száll, az már eléggé bünteti magát, a rendőrök nem is kekeckednek vele, bármit is csinál. A helyi biciklisek igen csak tartanak az autóktól, mindenki siskaban, sokszor láthatósági mellényben teker, de az autósok is roppant mód félnek, csak akkor mennek el egy bicikli mellett, ha 2-3 méter oldaltávolságot tudnak hagyni. Marcintól többször kaptam már kölcsön biciklit, így volt alkalmam megtapasztalni a forgalmi viszonyokat. Sajnos a biciklit itt is éppúgy viszik, mint az ingyen pizzát, ezért legalább két lakat kell a biztonságos lezárásához. Két hétig hiába nézegettem a baltimore-i Craigslistet, nem volt a környéken jó áron eladó bicikli, újat meg nem akartam venni, már csak a kihívósága miatt sem. Vasárnap este, mielőtt mentem Washingtonba, megnéztem az ottani kínálatot, és minő szerencse, pont találtam egy egyszerű és olcsó mountain bike-ot, amit 60 dollárért kínált a tulaj. Telefonon egyeztettem, és másnap időre ott voltunk az egyik metrómegállóban, ahol ripsz-ropsz lebonyolítottuk a cserét. Megbeszéltük, hogy használatra alkalmas állapotban kapom meg, így rögtön folytathattam vele a városnézést, mivel két izmos lakatot is adott hozzá. A nehézség nem ezzel volt, hanem a hazajutással! Reggeli nyomozásom eredménye képpen kiderült, hogy itt semelyik vonatra sem engedik fel a biciklit. Nem, és punk-tum! (Washington meg mégis csak 70 kilométer Baltimore-tól, így nem indultam el egyedül sötétben.) Az egyetlen szállítási lehetőség, ha poggyászként adja fel az ember a vonaton, de poggyászkocsi csak bizonyos (előre meg nem hirdetett) járatokon és időközönként van. Szerencsémre ki tudtam nyomozni, hogy a hétfő esti 10 órás AMTRAK vonaton lesz ilyen lehetőség. Amikor este odamentem becsekkolni a biciklit, kiderült, hogy csak lezárt dobozban lehet feladni a gépet, és megfelelően szétszerelt állapotban. Mi több, nekem kell tudnom szétszedni a kormányt és a pedálokat. Persze nem ment, de némi szenvedés után az egyik szervízes segítségemre sietett, és nagy nehezen sikerült az előírt dobozba beletuszkolni. Természetesen a doboznak, és a szállításnak is meg volt a maga ára, így összesen 25 dollárt kellett még kifizetnem. A java csak eztán jött! Szerencsésen megérkeztem Baltimore-ba, átvettem a biciklit, de kiderült, hogy hiába csavaroztam vissza kézzel a pedálokat, a kormány annyira kilazult, hogy sehogy sem lehetett menni vele. Az állomáson este 1/2 12-kor senki nem volt, aki ki tudott volna segíteni szerszámmal, az enyémeket meg sajnos otthon hagytam. Maradt a taxi! Igen ám, de nem annyira egyszerű egy biciklit beletuszkolni egy átlagos csomagtartóba. Negyed óra küzdelem, és a második taxival való próbálkozás után sikerült arra a pontra eljutni, hogy csak félig lógott ki a bringa, és a sofőr már azt mondta, jó lesz így is. Végül épségben hazajutottunk, és másnap a laborban szépen megszereltem minden ízében új szerzeményemet, akit Smith-nek neveztem el a Maci-laci-ban szereplő vadőr után (mivel Schwinn Ranger a típusa).
************************************

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése