2011. február 24., csütörtök

Orlando, Disney, pálmafák, SPIE // Palm trees and podiums

Orlandoban a csípős idő mellett a kanadai csapat fogadott: heten jöttek Gábor queens-i laborjából, Ungi Tamás vezetésével, aki egy bő éve költözött ki Kingstonba. Felvettük a bérelt Hyundai-okat, és rövid úton levezettünk a Disney parkok határán lévő Best Western hotelünkbe. Mint anno írtam, a floridai Disney hatalmas területen fekszik, és vagy egy tucat park terül el rajta, középpontban a Magic Kingdommal. Szombaton reggel az IGSTK orvosi szoftvercsomag fejlesztő/felhasználócsapatának meetingjén voltam, ahol megismerkedtem pár fontos emberrel. Az estét főleg munkával töltöttük, meg gyönyörködtünk az elképesztően színes naplementében.
Vasárnap reggel a szélvédő be volt fagyva, ami ezen a vidéken ritkaságszámba megy. Többek között emiatt sem használtuk a szállodai medencéket, bár jó lett volna kicsit pancsolni. A SPIE meetinget felváltva rendezik Floridában és Kaliforniában, és első sorban az orvosi képalkotás, képfeldolgozás a témája, de mint már első nap kiderült, sok a robotos ember is, és rögtön rengeteg régi ismerőssel találkoztam. Elég furcsa módon a konferenciát az egyik Disney resort-ban (Coronado Springs) rendezték, aminek megvolt az a hátránya, hogy a helyszínen semmi sem volt, így kocsizni kellett a szállásunkra, enni vagy bármi más programhoz. Ez kicsit rányomta a bélyegét az esti szociális életre, bár a Queensesekkel végeredményben jól elszórakoztunk. A szervezőknek csak azt lehet a rovására írni, hogy nem volt korlátlan kávé, és egyáltalán nem volt wifi (csak a Disneytől, helyenként $195/napért). 800 emberre a 8 gép/végpont az internet szobában nem volt épp elegendő…
Vasárnap este a program után elnéztünk Downtown Disney-be, amely egy szórakozónegyed egybeoltva boltokkal. Legnagyobb bánatunkra a LEGO bolt épp átépítés alatt áll. Másnap az EPCOT mellett Disney Broadwalkot néztük meg (ami még annyira sem volt izgalmas), kedden pedig a Universal City walkot. Ihletést kaptam felkapaszkodni a forgó Universal Sign-ra, bár a tetejére nem másztam fel. Mivel nincs szezon, nem voltak zsúfolásig tömve a helyek, bár a különböző tematikus (dzsungel, dinós, stb.) éttermek előtt kígyózott a sor.
Kedden a SPIE-n a poszterszekciónk esemény nélkül zajlott, nem is vártunk nagyon mást, de legalább az egyik queenses srác döntős lett a Student Paper Competition-ben.
Szerdára már egész jó idő lett, vidáman lehetett napozni az ebédszünetben. Délután megpróbáltam találkozni az amerikai bírálómmal, aki egy másik resort-ban volt épp konferenciázni, de nem jött össze, csak másnap. Legalább vetettem egy pillantást Csipkerózsika kastélyára. Lena (akit még Velencéből ismerek) nagy kosaras, ezért beszervezett mindenkit egy szerda esti NBA mérkőzésre. Az Orlando Magic alaposan elkalapálta a Washington Wizzards-ot. Soha nem néztem kosármeccset, pláne nem élőben, egész izgalmas volt, és hamar eltelt a játékidő. Utána Orlandó downtown szórakozóutcájában, a Church street-en vezettünk le a többi szurkolóval együtt. Kilenc némettel voltam, de jól elboldogultam. Bár nem így indult a program, végül hajnalig táncoltunk és mulattunk, és volt alkalmunk megfigyelni a helyi fekete lányok elég érdekes táncolási szokásait is. 
Másnap már csak alig néhányan lézengtek a konferencián, elkezdték elbontani a pultokat, standokat. Délután még sikerült találkoznom Dr. Satavával, a bírálómmal, és megbeszéltem vele a védésem részleteit.
Reggel a taxi 40 percet késett, de szerencsére még elértem a gépemet, és a Miami átszállás során megcsodálhattam az egész keleti partot.
********

Highlights of the week spent in Orlando at SPIE conference:

Nincsenek megjegyzések: