2011. október 3., hétfő

Kaliforniai móka / Fun in Cali

 Csütörtök este csak az utolsó vonattal sikerült eljutnom Ann-hez, aki nyáron költözött Menlo Parkba Baltimore-ból, mivel a Stanfordon fejezi be tanulmányait. Nagyon takaros házban laknak, némi zölddel körülvéve, ahogy az tipikus az egész szilikon völgyben. Másnap reggel az Intuitive Surgical-nél kezdtem. (Ők fejlesztették ki és gyártják a da Vinci sebészrobotot.) Egy rakás ismerős itt dolgozik, és a látogatásra is velem jött két Hopkins-os barátom. Simon DiMaio foglalkozott velünk fél napon keresztül, igazán rendes volt tőle, hogy mindent megmutogatott. Először is játszhattunk a demó termükben lévő dual konzolos Si roboton, majd én tartottam egy szemináriumot az ebéd alatt, és meglátogattuk az új gyártósorukat is.  Most próbálhattam ki először a szimulátorukat is. (Bővebb beszámoló a SurgRob-on, hamarosan.) Délután Min-nel elautóztunk a NASA Ames kutatóközpont bemutatóterméhez, a Goggle központjába és végül a Stanford központi kampuszába. Este elmentünk mulatni pár visiting student-tel, akikkel még Bosonban ismerkedtem meg, és jelenleg szintén Allison frissen Stanfordra költözött laborjában dolgoznak.
Másnap délelőtt az egyetemen dolgoztunk kicsit, intéztünk némi bevásárlást, aztán Kostas-szal elautóztunk a Castle Rock parkba (elképesztően nagy bérelt autójával), ahol nagyon kellemeset kirándultunk, és kicsit mászni is tudtam. Remek utak vannak, kár hogy nem volt felszerelésem meg partnerem egy kis sportmászásra (így maradt a free solo, de persze csak bébi utakon).  Fantasztikus látvány volt, ahogy naplemente után a felhők az óceán felől meghódították a hegyeket. Este találkoztunk a többiekkel, és egy autentikus thai étteremben vacsoráztunk. Másnap kora reggel kocsival mentünk be San Francisco központjába, a Hiltonba, ahol az IEEE IROS konferencia kezdődött.
Az IROS alatt nem volt olyan sok lehetőségem várost nézni, egy-két este mászkáltunk csak, illetve még első nap elautóztunk a Golden Gate-hez Tomékkal, de konkrétan semmit nem láttunk a köd miatt. Utolsó este béreltem egy biciklit, és a technikai program után elzúztam a Golden Gate-hez, hogy végre megnézzem a naplementét. Útközben letekertem a Lombard street-en, ami mindig jó móka. Sajnos ez alaklommal is felhős volt az ég alja, és nem láttam a napot az óceánba lenyugodni… (Közben kétszer is áttekertem a hídon, mert nem volt rendesen kitáblázva az útzár az egyik oldalon.) Napnyugta után a felhők teljesen visszahúzódtak, és a Golden Gate gyönyörű volt az esti fényben a Hill pointról (Fort Baker: Battery Spencer). Csak a fényképezés végére szétfagytam az erős szélben. Átmentem még a Vista Point North-ra is, ahol találkoztam vagy egy tucat mosómedvével, aztán alig akartak visszaengedni, merthogy a hidat 9-kor lezárják a gyalogosforgalom elől. Szerencsére volt egy fejlámpám, anélkül különösen kalandos lett volna visszajutni a kivilágítatlan, tekergős (helyenként elterelt és megszűnő) bicikliutakon a belvárosba. Zárásként Tommal kisétáltunk a Bay bridge-t is megörökíteni, majd pedig Kostas-szal hármasban gurítottunk le pár búcsúitalt.
********
I arrived to Ann’s lovely apartment very late, since my flight was delayed, and I only caught the last Caltrain. I began Friday at Intuitive Surgical, developer and manufacturer of the da Vinci robot. We got an insight tour from Simon DiMaio, it was absolutely great! It improved my appreciation for the company a lot. (More detailed report on SurgRob.)
We drove to visit NASA Ames, Goggle campus and Stanford as well with Min. Next day, we drove to  Castle Rock park with Kostas( in his ridiculously big rental car. We did some great hiking, and I could also climb a bit. They have really cool routes, though I did not have gear for sportingso only free solo  remained. Early nSunday morning, Ann drove us to San Francisco, where the IEEE IROS conference was about to begin at Hiltonba.
 I had more work than fun in San Francisco, but a couple of the highlights:

Nincsenek megjegyzések: