2008. május 7., szerda

BioRobotolás // BioRobing

Fél éve itt vagyok - félidőnél járok. Elképesztően gyorsan eltelt ez az idő, és attól félek, innentől kezdve sem fog lassulni. Igyekszem továbbra is minden lehetőséget kihasználni. Időközben kikerültünk a HAESF oldalára is, aki kíváncsi a többi ösztöndíjasra, megnézheti itt.
Nagyon sokat tanulok itt; többek között keményen dolgozni. A BioRob konferenciára beküldendő anyagon bő egy hét alatt több mint 100 órát dolgoztam, és az a legjobb, hogy tulajdonképpen élveztem végig. A leadás után azért nagyon megkönnyebbültem, és aludtam egy nagyot, el/átültettem a virágaimat (a vízipálma hajtást pl. még Los Angeles-ben szereztem). A laborban részt vettem egy nagyon érdekes kísérletben a Steady Hand robottal, amely során pár mikronos tűvel kellett csirke embrió ereket kannulálni (erről majd írok még a SurgRob-on).
Megragadtam az alkalmat, és szombaton végre megtartottam a házavató bulimat (igen, igen, februárban költöztem be, de azóta nem volt időm ilyesmire). Elég szűk körű lett a buli, de aki számít, mind ott volt, és nagyon jót szórakoztunk. A menu sör, bor, pálinka és goffri volt. (Ez utóbbi remek kiegészítőnek bizonyult.) Közben beköszöntött a tavasz, a virágzó fák lassan harsány zöldbe váltanak, és már pólóban is vidáman meg lehet lenni.
Még csütörtökön kezdődött az egyetemi Tavaszi Fesztivál és Vásár zenés, táncos mulatsággal, tűzzsonglőrökkel, és egy igen látványos, sok perces tűzijátékkal. Egész nagy világkonyhát hoztak össze, azaz rengeteg büfé és étkezőbódét, ahol egészen extrém ételeket is meg lehetett kóstolni. Persze volt az otthonira nagyon hasonlító kézműves- és zsibvásár is. Vasárnap volt kis időnk körbesétálni a pavilonokat Triciával, de a vándorvidámpark óriáskerekére sajnáltuk a négy dollárt. Hazafelé meg végre sétáltunk egyet a Művészeti Múzeum szoborkertjében, amely mellett minden nap csak elrohanunk. Egy-két Rodin-en túl csak modern alkotások vannak, amiket elég nehéz feldolgozni, de a virágok gyönyörűek.

***************
I have reached half time. It is really amazing how fast time is flying when spent good... Finally there is a facebook available of the current HAESF Fellows, you can check it out here.
Preparing my submission for the IEEE BioRob conference required a lot more effort that I have ever invested into anything in a similar time frame. I felt relieved afterwards, and enjoyed the opening party of the university’s Spring Fair, featuring cheap beer, fire-jugglers and nice fireworks. Finally, I held my House warming / mid-term / spring celebration party. We had a good amount of waffles and palinka of course. Not too many people showed up, but whoever I care for was there and we enjoyed the night anyway. On Sunday, after a really long sleep, we went for a walk with Tricia to see the last booths of the Spring Fair and finally the outdoor statue garden of the Museum of Art. Except for a Rodin, they only had weird modern structures, most remarkable were the squirrels and the flowers.

Nincsenek megjegyzések: