2009. szeptember 4., péntek

Transatlanti járat // Translatlantic flight

Az utazási dömping még mindig nem ért véget számomra, ezúttal Minneapolis felé vettem az irányt, ahol az IEEE (a legnagyobb mérnöki szakmai szervezet) orvostechnikai szakosztályának éves kongresszusa került megrendezésre. A londoni átszállással nem is volt semmi probléma, bár rám nem jellemző módon elhagytam a kardigánomat. Amióta Heathrow-n megépítették az 5-ös terminált, a transzfer szerviz nem éppen egyszerű: busszal jöttem át a Gatwick reptérről, és azt javasolták, szálljak le az 5-ös terminálnál. Innen a szuper expresszel mindössze 35 perc volt átjutni a 4-esre, ahonnan a másik gépem indult.
Minneapolis egy kellemes, nyugodt hely, a Mississippi két partján terül el. Twin city-nek (ikervárosnak) becézik a szomszédos St. Paul-lal együtt (amely Minnesota fővárosa), bár praktikusan nincs igazán élő kapcsolat a két város között (a helyiek annyira nem bírják egymást). A felhőkarcolós belváros relatív kicsi, az utcák tágasak, a külváros rendezett, az egész tiszta és takaros. Minneapolis ad otthont az USA legnagyobb orvostechnikai cége közül a Medtronicnak, a Boston Scientific-nek és több kisebbnek. Az első este találkoztam két barátommal a Hopkinsról, és elmentünk mexikóit vacsorázni, meg kipróbálni pár helyi sört. Szállásom egy nagyon hangulatos viktoriánus házban lévő hostel nem messze a belvárostól. Az IEEE EMB éves kongresszusa a Hilton szállóban került megrendezésre. Első nap befizettem magam egy egész napos workshopra üzletfejlesztés és kommercializáció témában. Remélem, egyszer még hasznomra lesz az itt szerzett tudás. Este felkerestem a város első számú látnivalóját, a Walker múzeumhoz tartozó szoborparkot. A leghíresebb alkotás a hatalmas kanál a 300 kilós cseresznyével egy kis tó közepén, de sok más hasonló meghökkentő szobor van még. A konferencia többi napja színvonalas szakmai programot hozott, találkoztam egy csomó csomó ismerőssel, előadtam két posztert, részt vettem a szociális eseményeken. Hátra van még a saját kutatásom prezentálása és egy látogatás a Medtronic laborjában. Ezekről részletesebben a Surgrob-on írok majd.
*********
I feel so emotional every time landing in the US. This time a came to discover the very middle, Minneapolis. Things to do/see in the Twin city:
- attend the EMBC'09 (5) - won't happen again for a shile
- Walker museum sculpture garden (4.5)
- Eat street (4)
- Heritage trail along the Mississippi (4)
- Nicollet mall in downtown (3.5)
- Basilica of Saint Mary (4)
- Medtronic HQ (3.5)

Nincsenek megjegyzések: