Az utazás remek szakmai programmal folytatódott. Hétfő reggel levonatoztam Lövenbe, ahol egy órám volt a belvárosban sétálni egyet a fantasztikusan gazdagon díszített reneszánsz épületek között, aztán tovább kellett mennem a Katoische Universitate Leuven egyetemre, hogy meglátogassam a biomechanikai csoportot. Nagyjából 20 ember dolgozik prof. Vander Sloten alatt, és a legtöbbjüket már ismerem különböző konferenciákról. Remek kis demót csaptak a kedvemért (pl. égethettem robot-vezérelt lézerrel almába), és próbáltunk valami ACMIT-os együttműködést is körvonalazni (lásd majd a SurgRob-on). Délután meglátogattam a Catolique Universite Louvain-t, ahol Benoit dolgozik. Habár a neve egy az egyben megegyezik a K.U. Leuven-nel fordításban, egy teljesen független intézményről van szó. A CU Louvain kampuszát 30 évvel ezelőtt egy üres telken kezdték el felépíteni, de mára már egy 30 ezres kis város nőtt köré. Ahogy sétáltunk a tereken, leginkább Disneyworld jutott eszembe, hogy mindenhol csak fiatalok vannak, és szolgáltatásra szakosodott üzletek. Megnéztem a laborjukban az aktuális fejlesztéseiket, majd egy remek sör után visszabuszoztunk Brüsszelbe, és Benoit kivitt a reptérre (sikerült 5 km-t egy óra alatt megtennünk a körgyűrűn az esti dugóban.)
Átrepültem Hamburgba, ahol folytatódott a program. Este még a hostelemben összeszereltem a magammal hozott Hand-in-Scan készüléket a másnapi demóra. Az egyik nagy kézfertőtlenítőgyártó céghez jöttünk tárgyalni, és keddre kirepült Bacsa Laci is (a BME Technológia Transzfer iroda vezetője). A meeting egész jól sikerült, meglátjuk, mit tudunk majd kihozni belőle, milyen ajánlatot tesznek. Utána sétáltunk még egy rövidet a belvárosban (a városháza gyönyörű) aztán este még egy “kis” munka várt rám; így másnapra maradt a turistáskodás.
Reggel a Speicherstadt városrész felderítésével kezdtem, ami az egykori kikötőnek és raktáraknak adott helyet. Hangulatos kis csatornákkal tarkított (ezért is hívják észak Velencéjének), a házakat szépen felújították, sőt egy egész új üzleti negyedet is felhúztak.
Itt található a hatalmas tengerészeti múzeum, több kiállítóhely is (ezeket kihagytam), viszont megnéztem a helyi modellkiállítást, amely az utóbbi idők legkellemesebb meglepetése volt. Ámulatba ejtő mennyiségben és minőségben építettek össze terepasztalokat, jelenleg 8 teremben 13 km-nyi sínen majdnem ezer mozdony kering, és végső kapacitásán majd kétszer ennyi lesz. Több mint 200 ezer figurát is elhelyeztek, egész tömegjelenteket, sporteseményeket csináltak meg. A legjobb, hogy mindenféle jópofa, vicces apróságokat is elrejtettek az alkotók. (Érdemes végignézni ezt a rövid videót.) Elsétáltam még a Szt. Michael templomhoz, majd a hírhedt piroslámpás Reeperbahn negyedbe (ami délután még persze semmit nem utatott magából) és a városparkba mielőtt elindultam a reptérre a gépemhez.
Átrepültem Hamburgba, ahol folytatódott a program. Este még a hostelemben összeszereltem a magammal hozott Hand-in-Scan készüléket a másnapi demóra. Az egyik nagy kézfertőtlenítőgyártó céghez jöttünk tárgyalni, és keddre kirepült Bacsa Laci is (a BME Technológia Transzfer iroda vezetője). A meeting egész jól sikerült, meglátjuk, mit tudunk majd kihozni belőle, milyen ajánlatot tesznek. Utána sétáltunk még egy rövidet a belvárosban (a városháza gyönyörű) aztán este még egy “kis” munka várt rám; így másnapra maradt a turistáskodás.
Reggel a Speicherstadt városrész felderítésével kezdtem, ami az egykori kikötőnek és raktáraknak adott helyet. Hangulatos kis csatornákkal tarkított (ezért is hívják észak Velencéjének), a házakat szépen felújították, sőt egy egész új üzleti negyedet is felhúztak.
Itt található a hatalmas tengerészeti múzeum, több kiállítóhely is (ezeket kihagytam), viszont megnéztem a helyi modellkiállítást, amely az utóbbi idők legkellemesebb meglepetése volt. Ámulatba ejtő mennyiségben és minőségben építettek össze terepasztalokat, jelenleg 8 teremben 13 km-nyi sínen majdnem ezer mozdony kering, és végső kapacitásán majd kétszer ennyi lesz. Több mint 200 ezer figurát is elhelyeztek, egész tömegjelenteket, sporteseményeket csináltak meg. A legjobb, hogy mindenféle jópofa, vicces apróságokat is elrejtettek az alkotók. (Érdemes végignézni ezt a rövid videót.) Elsétáltam még a Szt. Michael templomhoz, majd a hírhedt piroslámpás Reeperbahn negyedbe (ami délután még persze semmit nem utatott magából) és a városparkba mielőtt elindultam a reptérre a gépemhez.
*******
The trip continued with great professional program. On Monday, I took the train the Leuven, to visit the renowned Katoische Universitate Leuven. I had one hour beforehand to walk the beautiful old town of Leuven, most know for its ornamented Town Hall and medieval churches. I toured Prof. Vander Sloten’s lab, met many of my people from previous workshops and conferences, and tried to initiate some joint research within the frames of ACMIT. (More professional details on SurgRob.)
Next, I went to Catolique Universite Louvain, which has the same name only in French. However, that university is entirely independent from K. U. Leuven, and locates 40 km apart. The main campus was put up in the middle of an abandoned field 30 years ago, but by now, there is even a small town around it. We toured the main square and areas, then after a wonderful Belgian beer, we took the bus back to Brussels, and then Benoit took me a ride to the airport (through the crazy traffic jam on the ring.)
I flew to Hamburg straight, fo find a lot of beautiy:
Next, I went to Catolique Universite Louvain, which has the same name only in French. However, that university is entirely independent from K. U. Leuven, and locates 40 km apart. The main campus was put up in the middle of an abandoned field 30 years ago, but by now, there is even a small town around it. We toured the main square and areas, then after a wonderful Belgian beer, we took the bus back to Brussels, and then Benoit took me a ride to the airport (through the crazy traffic jam on the ring.)
I flew to Hamburg straight, fo find a lot of beautiy:
- the Speicherstadt district with all the small canals
- the Maritime museum,
- the model train exhibit, with 13 km of rails, and amazing amount of terrains (with almost a thousand of trains). Here is a short video.
- finally, I visited the St. Michael church
- and walked through the infamous Reeperbahn district
1 megjegyzés:
Ezért a modellvasútért nagyon irigyellek, mert pont most olvastam róla 2 órája egy cikket :))) Nagyon megtetszett!
Megjegyzés küldése