2012. május 28., hétfő

Űrtábor D.C.-ben // Shooting for the stars in DC

Az utolsó nagy állomásom a Keleti Part volt, méghozzá Baltimore-ban kezdtem. Tian most is nagyon rendes volt (mint mindig), és nála lakhattam. Vasárnap délelőtt felkerestem a labort, megnéztem a legújabb szerzeményeiket (egy Raven, a Balaur display és hasonlók), délután pedig öten biciklizni mentünk (Vi-ékkel) a GunpowderFalls State Park melletti Rail-trail-re, amit egy korábbi vasúti vágány helyén alakítottak ki. Ugyan csak az első 10 mérföldet csináltam meg a túrából (a többiek már hamarabb visszafordultak), így is nagyon jól esett.
Hétfő kora reggel átvonatoztam Philadelphiába, mivel egy másik kezes minőségellenőrző céggel kellett találkoznom. A University of Pennsylvania Alumni Clubjában volt a megbeszélés (nagyon illusztris helyen, mint a filmekben). Utána terv szerint átbuszoztam volna D.C.-be, ahol már kezdődött a konferenciám, de a reggeli esőzések miatt több mint két órát késett a busz (amiről emailt küldtek!), így inkább vonattal mentem. Kis késéssel, de még megérkeztem a GLEX konferencia elő-fogadására, majd elfoglaltam a hostelemet a belvárostól északra, és szinkronizálódtam Bacsiékkal (Bacsi, Melcsi és Melcsi egy kanadai barátnője) egy közös esti sétára a Fehér ház körül és környékén.
Ez volt az első GLEX konferencia, a nagy űrügynökségek közös rendezése az űr felfedezéséről. Meglehetősen népszerű volt, minden várakozást felülmúlva, több mint 600 ember vett részt, és az európai, orosz, kínai vezetők mind eljöttek (a NASA adminisztrátorának az utolsó pillanatban le kellett mondania a részvételt). A konferenciát a nem épp elbűvölő L’Enfent Plaza-ban rendezték, ami kicsit szűkös volt ennyi embernek, de legalább közel volt a National Mall. Az előadásom szerda délelőtt volt, és most éreztem először, hogy az űrtávsebészetes témámmal végre jó szekcióban vagyok, mindenki a telepresence/teleoperation térhódításáról beszélt. Rögtön utána viszont ellógtam Baltimore-ba, mert épp akkor került sor egy új épület alapkőletételére (bár itt csak u.n. groundbreaking van) a miénk mellett, és ennek kapcsán Dr. Taylor is kapott egy szép kitüntetést. Este pont visszaértem a fogadásra D.C.-be, amire stílusosan az Air and Space múzeumban került sor. Az asztalunknál ült Buzz Aldrin, a második ember, aki a Holdra lépett… A sok ismerőssel való beszélgetés miatt alig maradt idő a múzeum felfedezésére, aztán még meglátogattuk helyi NASA-s ismerősünket, Tibort, majd pedig Bacsiéknál kötöttünk ki.  
Csütörtök délre megbeszéltem egy laborlátogatást az egyik régi szakmai kapcsolatunkkal (és ACMIT-os partnerünkkel), Kevin Cleary-vel, így a Sheikh Zayed Children’s National Hospital-t is megismerhettem. Rájöttem, sokkal kellemesebb gyerekkórházban dolgozni, mindenki mosolygós, és a környezet is sokkal sokkal barátságosabb. (Arról nem is beszélve, hogy dől hozzájuk a pénz az Emirátusokból.) Bacsi előadására visszamentem a konferenciára, megvártam a záróeseményt, aztán estére csatlakoztam Kevinék „lab happy hour”-jához, majd utána még este elsétáltam egy közeli gym-be falat mászni, de a terem már be volt zárva, így csak kis kondizásra volt lehetőségem.  
*********
I flew over to the East Coast to meet firends, find business and to attend a conference. So pretty much a full set of programs for the second half of my US trip. Highlights of the program:  
 

Nincsenek megjegyzések: