2012. május 14., hétfő

Szerte-szét az USA-ban // All around the USA


A májusi ICRA konferenciára (St. Paul, MN) már jó előre beneveztem, és az is egyértelmű volt, hogy pályázok a közvetlen utána Washington D.C-ben megrendezésre kerülő NASA GLEX konferenciára. A többi már csak hab volt a tortán: egy ACMIT-os szakmai kapcsolatunknak megígértem, hogy meglátogatom Illinoi-ban, illetve egy kézhigiéniás cég igazgatója (akikkel februárban tárgyaltam) is látni akart Kaliforniában, így végül elég sok mérföldet tettem meg egy hét alatt.
Csütörtök reggel indultma otthonról a szokásos agyonhajszolt hétköznapok után. A gyors átszállás révén délután már Chicago utcáit róttam. Ezúttal ragyogó napsütés és kristálytiszta idő fogadott, így egy orientációs séta (és a Buckingham szökőkútban való gyönyörködés és némi "babozás" után) naplementét nézni felmentem az USA legmagasabb épületébe, a Willis Tower-be (korábban Sears tower-nek hívták), meg kiélvezni a kék órát. A 103. emeleten van egy üvegkalicka, ahol ki lehet állni 412 méterre az utcaszint fölé.
Pénteken leruccantam vidékre, a két órányira délre található Champaign-ba, amely leginkább a hatalmas egyetemről híres. Egy ACMIT-os partnerünkkel tárgyaltam, reméljük eredményesen. 
Szombaton az első repülővel mentem Kaliforniába. Útközben pont a Grand Canyon fölött repültünk el, aztán gond nélkül landoltunk Santa Ana-ban. Rendben mentek a kezes tárgyalások is, utána az ügyvezető elvitt egy közeli Mall-ba, és remek ebédet ettünk egy Cheescake factory-ban. Mivel cucc nélkül utaztam, ezért kényelmesre vettem a reptérre való kijutást, de 20 perccel elnéztem a gépem indulását, mindössze 25 perccel a felszállás előtt értem ki. A check-in már le volt zárva, de nagyon nagy mázlim volt, és kiderült, hogy már kerestek is, de nem értették, hogy ha csak 5 órával korábban érkeztem, akkor miért vagyok becsekkolva a visszaútra.  (Az egynapos trans-kontinentális repülés azért még a helyieknek is extrém.) Mivel nem volt sor a biztonsági ellenőrzésnél, elértem a gépemet, tettünk egy nosztalgiakört Newport Beach fölött, és estére visszaértem Chicago-ba. (Érdekesség: az SNA reptérről a szokásosnál sokkal meredekebben szállnak fel a gépek, hogy mire a gazdag házak fölé érnek, már ne legyenek olyan hangosak.)
A sebészeti történeti múzeumot nagyon meg akartam nézni, ezért vasárnap egyből arra vettem az irányt, de sajnos nem volt nyitva (mint utólag kiderült, a múzeumos néni egy baleset miatt késett reggel.) Egy kellemeset sétáltam még a belvárosban a rendkívüli építészetet csodálva, aztán még elugrottam falat mászni egy helyi kis klubba, majd pedig átrepültem St. Paulba. Minnesota közepén, a Mississippi két partján fekszik St. Paul és Minneapolis, ezért is hívják őket az ikervárosoknak. 3 éve már voltam Minneapolisban, az ICRA konferencia viszont idén St. Paulban került megrendezésre.

********** 
Highlights of a busy week where I spent time in Austria, Hungary, Illinoi, California and Minneapolis:

Nincsenek megjegyzések: